New Orleans

overcast 22 °C

ABD’nin en hareketli güney şehirlerinden biri olan New Orleans’a Atlanta’dan araba ile yaklaşık 7 saatlik bir yolculuk sonrasında vardık. Otelimize eşyalarımızı bırakıp hemen akşam yemeği için dışarıya çıkıyoruz. İlk akşam ABD’nin zincir restoranlarından Bubba Gump’da büyük keyif alarak yemeğimizi yiyoruz. Yemekten sonra N. Peter’s sokağını baştan sona yürüyoruz. Bu esnada Jackson Square’den geçiyoruz, French Market ve St. Louis Katedralini görüyoruz. Katedral ilk haliyle 1720 yılında inşa edilmiş ve Kuzey Amerika’daki en eski katedral. Daha sonra French Quarter’ın merkezi sayalabilecek Bourbon Street’e yöneliyoruz. Bourban Street, akşam inanılmaz derecede hareketleniyor ve akşamları sokak trafiğe kapatılıyor. Bizim orada olduğumuz Haziran ayında herhangi bir özel aktivite olmamasına rağmen gece sabaha kadar bu sokak dolup taştı. Sokak üzerinde farklı tarzlarda müzik çalan barlar, restoranlar, oteller var. Gece sokakta alkol serbest, herkesin elinde biralar, margaritalar vs. dikkatimizi çekiyor. Evlenecek çiftler tarafından bekarlığa veda partisi için oldukça tercih edililiyor veya bize denk geldiler… Ertesi gün kahvaltımızı Mississippi nehri kıyısında yapıyor ve şehri gündüz gözüyle dolaşıyoruz. Dün gece sabaha kadar açık olan eğlence yerleri henüz kapalı, Bourban sokağı da dün gece ki kadar çekici durmuyor. Sokak aralarına girdikçe antikacılar, sanat galerileri ve hediyelik eşya satan mağazalar dikkatimizi çekiyor. Öğleden sonra yağmur yağıyor, yağmurdan kaçmak için akşam yemeğimizi erken yiyoruz, bir taraftan da dünya kupasında maç izliyoruz. Akşam tekrar canlanan Bourban sokağına gidiyoruz. Musical Legends Park’da dinlenmek için oturuyor ve margaritalarımızı yudumlarken keyifle canlı müzik yapan grubu dinliyoruz. Bir akşam daha kalıp Atlanta’ya geri dönmek üzere yola çıkıyoruz.

Tavsiyeler: Güney mutfağından değişik lezzetleri denemek için French Market Place’e gidilebilir. Ayrıca Café Du Monde, New Orleans’ın mutlaka gidilmesi gereken mekanlarından bir tanesi. “Riverwalk”, yemek ve alışveriş için alternatif mekanlardan bir tanesi. Biz araba ile dolaştık ancak “Canal Street” den kalkan trolleybüs ile şehrin “Garden District” ve “Uptown” bölgelerine gidilip gezilebilir.
Tur firmalarının web sayfaları: www.louisianaswamp.com , www.magictoursnola.com alternatif turlar ve görülecek yerler hakkında daha detaylı bilgi sahibi olabilirsiniz.

New Orleans’ı her yıl çekici yapan “Mardi Gras” festivali genelde Şubat veya Mart ayında oluyor.

New Orleans’da 2005 yılındaki “Katrina” kasırgasının etkileri hala görülüyor. Çok fazla etkilenen ve hasar alan binaların bir çoğu kullanılmaz halde duruyor. Mississippi nehrinin tekrar taşmasında suların özellikle Downtown, French Quarter bölgelerine zarar vermemesi için yaklaşık 3 metrelik duvarlar örülmüş. Şehrin diğer bölgelerini gezemediğimiz için bu duvarların ne kadar bir bölgeyi kapsadığını bilemiyoruz.

Cafe Pontalba Restoran (31 Ağustos 2013) French Quarter'da Saint Peters St. üzerinde olan restorana tamamen tesadüf eseri gittik ve çok mennun kaldık. Özellikle grill balıklarını tavsiye ederiz. Fiyatlardan; Grill fish 18 dolar, crabcake entree 18 dolar, fish pontalba 20 dolar, biralar 4,5 dolar civarı ve ayrıca %7 vergi ve %15 bahşiş ilave ediliyor. Adresi: 546 Saint Peters St. New Orleans, LA 70116 (505)-522-1160

Kaldığımız Hilton Otel hakkındaki düşüncelerimiz:

Otelimizi, “www.priceline.com” web sitesinden iki kişi oda fiyatı ve vergi dahil 85 dolara ayarladık.
İyi tarafları: French Quarter’a yakın, odası gayet güzel ve temizdi. Riverwallk’ın hemen yanında, otelden direkt geciş var. Otelin kafeleri ve restoranları güzel.
Kötü tarafları: Kapalı otoparkı var ancak ücretli ve gecesi 32 dolar.

Fotoğraf albümü için linki tıklayabilirsiniz. New Orleans Fotoğraflarımız

Web sitemizin linki: www.ayferonurseyahatnamesi.com

Posted by ayferonur 20:44 Archived in USA Tagged living_abroad

Email this entryFacebookStumbleUpon

Table of contents

Be the first to comment on this entry.

Comments on this blog entry are now closed to non-Travellerspoint members. You can still leave a comment if you are a member of Travellerspoint.

Enter your Travellerspoint login details below

( What's this? )

If you aren't a member of Travellerspoint yet, you can join for free.