Savannah

sunny 10 °C

Savannah’a 2010 yılında Jacksonville’den Atlanta’ya dönerken uğramış ve öğlen yemeğimizi yemiştik. Havanın çok soğuk olmasından dolayı şehri dolaşamamış ve havalar ısınmaya başladığında tekrar geliriz diyerek ilerki bir tarihe bırakmıştık. Daha sonraki bir buçuk yılda bir türlü fırsat bulup gidemedik. Eşimin ablasının da bizi ziyarete gelmesini fırsat bilip 2011’in Ekim ayında cadılar bayramının olduğu hafta sonu Savannah’a gittik. Araba ile Atlanta’dan yaklaşık 4 saat kadar sürüyor.

Savannah 1733 yılında kurulmuş ve Georgia eyaletinin en eski şehridir. Kuruluş amacı İspanyolların egemenliğindeki Florida ile arada koruma sağlaması ve tampon bölge olmasıymış. Şehir Savannah nehrinin Atlantik okyanusu ile birleşmesine yakın bir bölgeye kurulmuş.
Öğlen saatlerinde Savannah’a varıyoruz. İlk işimiz turizm ofisine uğrayıp bilgi almak oluyor. Daha sonra arabamızı otoparka bırakıp şehri gezdiren otobüslere biniyoruz. Kişi başı 22 dolar olan turu biraz pazarlık ile 3 kişi toplam 55 dolara anlaşıyoruz ayrıca Pazar günü de istersek otobüsleri kullanabieceğimizi söylüyorlar. Bu turları kesinlikle tavsiye ederiz; çünkü şehrin genel yapısı, tarihi ve detaylarını öğrenme fırsatı yakalayıp daha detaylı görülecek yerleri de belirleyebiliyorsunuz. Bu turu alınca araba için otopark ücreti ödemiyorsunuz. Şehir özellikle pamuk ticaretinde çok önemli bir yer teşkil etmiş ve çok zenginleşmiş. Pamuk borsa binasını Savannah nehri kıyısında görebilirsiniz. Şehrin tarihi bölgeleri çok iyi korunmuş ve tarihi 22 adet meydan var. Meydanların bazıları büyük bazıları küçük ve her birinde birbirinden farklı heykeller var. Şehrin tarihi merkezinin etrafını dolaştıkça çok güzel sokaklara girip çıkıyoruz. Güneye özgü geniş balkonlu büyük evler şehrin bir zamanlarki zenginliğini gösteriyor. Bu bölgelerdeki bir çok ev “bed and breakfast” haline dönüştürülmüş.

Akşamları hayalet turları var. Biz katılmadık ancak değişik bir deneyim olabilir. Savannah bir çok filme ev sahipliği yapmış. Bu filmlerin çekildiği yerler için de ayrıca turlar var. Savannah nehri üzerinde yapılan turlara da katılınabilir. Nehrin kıyısındaki “River sokağı” üzerinde restoranlar, kafeler ve barlar var. Yemek için bu bölgeden seçim yapılabilir. Ellis meydanı civarında trafiğe kapalı bölümlerde hem hediyelik eşya alabilirsiniz hem de yemek için alternatif yerler deneyebilirisniz.

Biz bu gezimizde yemek konusunda yeni deneyimler yaşamak yerine bilinen Amerika’da zincir olan restoran ve kafeleri tercih ettik. Cumartesi akşam yemeğimizi Outback SteakHouse ve pazar öğlen yemeğini Panera Bread’de yedik. Akşam yemeği için 3 ana yemek tabağı ve bir biraya 50 dolar, öğlen yemeğinde ise 3 yarım çorba ile 3 yarım sandöviç için 25 dolar hesap ödedik. (30 Ekim 2011)

Savannah’a yolu düşüp dondurma tutkunu olanlar için mutlaka “Leopold’s Ice Cream’e” uğramalarını tavsiye ediyoruz. 1919 yılında kurulmuş olan dondurmacı aynı aile tarafından işletiliyor ve gerçekten dondurmaları çok güzel. http://www.leopoldsicecream.com/about/history/

Biz Savannah ve yakın civarında oteller dolu olduğu için yer ayarlayamadık. Cadılar bayramı olduğundan ve son dakika gitmeye karar verince otel bulma konusunda sorun yaşadık.”Priceline” vasıtası ile Hilton Head Island’da (South Carolina) gecesi oda fiyatı 100 dolara “Westin Hilton Head Island Resort & Spa” oteli ayarladık. Otel, Savannah’a 40 dakika kadar uzaklıkta. Bu vesile ile bu bölgeyi de dolaşma imkanı bulduk. Deniz tatili ve golf severler için kesinlikle tavsiye ediyoruz.

Savannah’da eğer denize girmeyi düşünürseniz “Tybee” adasına gidebilirsiniz. Bizim gittiğimizde deniz sezonu olmadığı için canlılık yoktu ancak bir çok otel ve yazlık evler var. Yazın mutlaka çok kalabalık oluyordur. Denizinin ise çok güzel olmadığını duyduk. Adadaki “Tybee Island Light Station” güney Atlantik kıyısındaki ilk deniz feneri.

Savannah’a çok sıcak dönemde gidecek olursanız ve böceklerle aranız iyi değilse; “palmetto bugs” adı verilen bizim bildiğimiz hamam böcekleri konusunda uyaralım. Georgia eyaletinin bir çok bölgesinde sorun olan bu böcekler maalesef çok sıcaklarda burada da mevcut.

www.facebook.com/pages/AyferOnur-Seyahatnamesi/

Posted by ayferonur 10.06.2012 14:31 Archived in USA Tagged living_abroad

Email this entryFacebookStumbleUponRedditDel.icio.usIloho

Table of contents

Be the first to comment on this entry.

Comments on this blog entry are now closed to non-Travellerspoint members. You can still leave a comment if you are a member of Travellerspoint.

Enter your Travellerspoint login details below

( What's this? )

If you aren't a member of Travellerspoint yet, you can join for free.