Ocho Rios

sunny 25 °C

Jamaica'nın kuzeyinde yer alan Ocho Rios bölgesine, Royal Caribbean International’in “Freedom of the Seas” adlı gemisi ile yaptığımız gezi sırasında uğradık ve bir günümüzü geçirdik. Dolayısıyla Jamaica hakkında aktarabileceğimiz çok fazla bilgi yok. Gemi turu ile gidiyorsanız vize istenmiyor, normalde de Jamaica Türk pasaportu ile gidenlerden vize istemiyor diye biliyoruz. Gemi direkt limana yanaşıyor ve gemide verilmis olan kartla gemiden çıkış ve giriş yapıyorsunuz. İster gemiden satın aldığınız turlara katılabilirsiniz isterseniz kendi isteğinize göre dolaşabilir veya limanda turlar ayarlayabilirsiniz. Biz biraz şehir merkezini gezmeyi ve Dunn’s River Falls’u görmek istediğimiz için gemide tur almadık. Limanda zaten turcular ve taksi şöförleri etrafınızı sarıyor. Bir bayan şöförü gözümüze kestiriyoruz, resmi taksi şöförlerinin boyunlarında kartları asılı oluyor, ve onunla anlaşıp minibüs taksi ile Dunn’s River Falls’a gidiyoruz. Taksiciler sizi şelalelere götürüyor ve yaklaşık söylediğiniz saatte de gelip alıyorlar. Genelde şöförler parkın girişinde bekliyor ve kendi aralarında sohbet ediyorlar. Maalesef taksicilerin gelen gemi müşterileri haricinde pek işleri olmuyor. O hafta gemi yanaşmışsa ve müşteri alabilmişlerse kendilerini şanslı buluyorlar, tek bir seferle belki bir hafta geçinecekler. Yol boyunca şöförümüzle sohbet ediyoruz. Taksiye gidiş dönüş 20 dolar ödedik ve parkta iki saat kaldık.

Dunn’s River Falls Park’ın giriş ücreti büyükler için 15 dolar, 2-11 yaş arası 12 dolar. Parkın hemen yanında diğer aktivitilerden olan Dolphin Cove var. İster sadece parkın içinde dolaşabilirsiniz, isterseniz rehber eşliğinde nehirden asağıya doğru inebilir veya çıkabilirsiniz. Şelale basamaklardan oluşuyor ve çok kaygan o yüzden tek başınıza denemenizi tavsiye etmeyiz. Açıkcası gideceğimiz diğer limanları düşünerek kendimizi riske atmak istemedik ve denemedik. Şelalenin yanından merdivenlerden aşağıya inip okyanusun eşsiz tonları ile buluştuk. Küçük bir plajı var ve suya girme arzusu ile gitmiştik ama hemen yanındaki tuvaletlerden lağım sularının karıştığını görünce hevesimiz kursağımızda kaldı. Geri dönüş saatimiz de yaklaştığı için geri dönüşe geçtik, şehir merkezinde gezip biraz alış veriş yapmayı tercik ettik. Parkın içinde kafe, restoran var ama yiyebileceğimiz bir şey bulamadık.

Şehir merkezinde el yapımı ürünlerin satıldığı The Crafts Market, mücevher çeşitlerinin ağırlıklı olduğu Taj Mahal, Island Village ve duty free ürünlerin satıldığı Sonı’s Plaza alış veriş yapılacak yerler arasında. Crafts markette satıcılar o kadar çok ısrarcı ki bir şeyler bakmaya, sormaya çekiniyorsunuz. Island Village’in içinde ayrıca barlar ve restoranlar da var, her yerden ayrı bir müzik sesi geliyor. Bankta oturmuş gitarı ile Bob Marley parçaları çalıp söyleyen yaşlıca bir amcanın etrafında toplanmış kalabalığa biz de katılıyoruz. Taj Mahal’ın hemen yanında Harley Davidson’ın mağazası ve Hard Rock Cafe bulunmakta. Dinlenmek ve bir şeyler içmek için Hard Rock Cafe bize ilaç gibi geldi. Jamaica’nın yerel bira markası olan Red Stripe’i burada denedik ve çok hoşumuza gitti.

Aktiviteler arasında Dunn’s River Falls Park, Dolphin Cove, ATV safari turu, Chukka Canopy Zip Line, Chukka Cove sayılabilir.

Tavsiye: Çok güvenli değil, özellikle ara sokaklara girmemenizi öneririz. Yapacağınız aktiviteye göre yanınızda yedek kıyafet, mayo, güneş koruyucunuzu bulundurmayı unutmayın.

Posted by ayferonur 21:11 Archived in Jamaica Tagged cruises

Email this entryFacebookStumbleUpon

Table of contents

Be the first to comment on this entry.

Comments on this blog entry are now closed to non-Travellerspoint members. You can still leave a comment if you are a member of Travellerspoint.

Enter your Travellerspoint login details below

( What's this? )

If you aren't a member of Travellerspoint yet, you can join for free.