Key West

overcast 30 °C

Atlanta'dan motosiklet ile yola çıktığımızda hedef olarak seçtiğimiz, Kuzey Amerika kıtasının en güney noktası olan Key West'e ikinci gelişimiz. Daha önce 2007 yılının Mayıs ayında gelmiş ve 2 gün kalmıştık. Miami'den araba ile yaklaşık üç saat sürüyor. Florida Key'lerine indikten sonra çok güzel manzaralar sunan yol eşliğinde Key West'e ulaşıyorsunuz. Zaman zaman köprülerle bağlanmış denizin üstünde yolculuk ediyorsunuz. Köprülerin arasında en ünlüsü "Seven Mil Bridge"'dir. Yol boyunca farklı adalarda şnorkel, dalış gibi deniz aktivitileri, oteller, resortler, sadece RV tarzı araçlar için veya genel kamp alanları var.

İlk gidişimizde 'Smarthers Beach' üzerinde bulunan Sheraton Suites otelde kalmıştık. Bu sefer KOA'nın Sugarloaf'daki kamp alanında kalmaya karar verdik. Kamp alanına hava karardıktan sonra ulaştığımızdan çadırımızı kurarken sivrisineklerin saldırısına engel olamadık. Sivrisinek kovucusunu sürene kadar yeterince nasibimizi almıştık zaten. Çadırımızı kurup eşyalarımızı bıraktıktan sonra kendimizi Key West'in hem gece hem de gündüz en hareketli sokağı olan Duval Street'de bulduk.

Cadde boyunca restoranları, barları ile oldukça hareketli ve gece hayatının kalbi burası diyebiliriz. Duval sokağın en sonunda limandan gün batımını izlemek muhteşem oluyor, hatta dünyanın en güzel gün batımının izlendiği yerlerden birinin Key West olduğunu okumuştuk. Her gün iskelede yapılan "Gün Batımı Festivali" eşliğinde güneşin batışı alkışlar eşliğinde izleniyor. 2007 yılında gittiğimizde buradan gün batımını izleme şansımız olmuştu.

Bu sefer de yol boyunca muhteşem manzara eşliğinde gün batımında yolculuk yapma şansını yakaladık. Motosikletle yolculuk etmenin avantajını da yaşadık. Duval sokağın diğer ucuna gidildiğinde South sokağına geliniyor ve Kuzey Amerika kıtasının en güney ucunun burası olduğunu gösteren bir taş var. Genelde önü kalabalık oluyor ve isterseniz sıraya girip Küba'ya sadece 90 mil yazısı eşliğinde hatıra fotoğrafı çektirebilirsiniz.

Neredeyse bütün yıl boyunca denize girilebiliyor, su spor aktivitilerinin yanında golf severler de düşünülmüş. Otel alternatiflerinin yanında şehrin içinde her yere yakın çok güzel bed&breakfast'lar var, gittiğiniz döneme göre bed&breakfast'larda yer bulamayabilirsiniz. Bütün ABD için geçerli kural; eğer resmi tatil döneminde bir yere gitmeyi düşünüyorsanız çok önceden rezervasyonunuzu yaptırın yoksa ya çok pahalıya kalırsınız ya da yer bulamazsınız. En yağışlı dönemi Haziran-Ekim arası oluyor ve Eylül ayı yağış oranının en yüksek olduğu ay. Zaten bu dönemler kasırga zamanı ama önceden hava durumunu takip etmeniz halinde iyi zamanına denk gelebilirsiniz. Biz her iki seferde de yağmuru kaçırmadık, zaten yaklaşan fırtına yüzünden de bu sefer erken ayrılmak zorunda kaldık.

En iyi plajlarından biri Fort Zachary Taylor State Park'ın içinde bulunuyor. Park ile ilgili bütün güncel bilgileri; http://www.fortzacharytaylor.com/home.html web sitesinde bulabilirsiniz. Plajda şezlong, şemsiye ve şnorkel kiralanabiliyor. Diğer alternatif plaj seçeneklerini ve özelliklerini; http://keywest.com/beaches.htm#.UvgIIvldXhs web sitesinden inceleyebilirsiniz.

Ernest Hemingway'ın evini ziyaret etmek ise deniz harici yapılabilecek turistik aktiviteler arasında sayılabilir.

Key West'in 70 mil (113km) batısında kalan ve yedi küçük adadan oluşan Dry Tortugas National Park'da görülmesi gereken yerlerden biri. Ulaşım sadece tekne veya deniz uçağı ile sağlanıyor. Fırtına bütün planımızı bozunca bu parka da gitme şansımız olmadı. Günlük turlar olduğu gibi kamp da yapılabildiğini okumuştuk. Bütün bilgileri http://www.nps.gov/drto/index.htm web sitesinden bulabilirsiniz.

Fort Lauderdale'e gitmek üzere yola çıktığımızda deniz kenarında bulunan Bahai Honda State Park'ı gördük. Kamp da yapılabilen parkta kalıp kalmama konusunda kararsız kaldık ama gelen fırtına gözümüzü korkuttuğu ve bir gece önce iyi ıslandığımız için yola devam kararı aldık. Ama aklımızda da kaldı, kamp yapmayı artık bir daha ki sefere bıraktık. Park ile ilgili bütün güncel bilgileri; http://www.floridastateparks.org/bahiahonda ve http://bahiahondapark.com/ web sitesinde bulabilirsiniz.

Dönüş yolunda İslamorada bölgesinde Whale Harbor Restoran'da yemeğimizi yedik. Yine yağmurdan nasibimizi alarak yolumuza devam ettik ve ancak akşam Fort Lauderdale'e varabildik.

Whale Harbor Restaurant and Marina Restoran mekan olarak çok güzel, deniz kenarında açık mekanında keyifle yemek yenilebilecek bir yer. Yemekleri çok süper değildi ama kötü de değil. Fiyatlardan wahoo splash 18 dolar, shrimp sandviç 15 dolar, kadeh şarap 5 dolar, kahve 2.5 (kötüydü). Adresi, 83413 Overseas Highway İslamorada, FL

KOA Campground: ABD'de oldukça yaygın özel kamp alanlarından birisidir. Genel olarak iyi olduklarını bildiğimiz için fazla araştırmadan Sugarloaf'ta olduğunu görünce direkt burada kalmaya karar verdik. Fakat bir gece geçirdikten sonra sabah uyandığımızda vucüdumuzdaki ısırıkları görünce kararımızın ne kadar yanlış olduğunu anladık. Yeri kesinlikle çok güzel, harika bir manzara, doğa ve deniz ile içiçesiniz ama ilaçlama ve bakım yeterli değil. Gecesi KOA üyesi olmayanlar için 58 dolar ve ekstra %7 vergi alınıyor. Web sayfası; http://koa.com/campgrounds/sugarloaf-key/
Kamp alanından memnun kalmayınca Key West'in içinde alternatif kalabileceğimiz bed&breakfast bulduk ama fırtına beklendiği için kalmama kararı alıp geri dönüş yoluna geçtik.

Sheraton Suites Key West 2007 yılında iki gece kaldık. Gecesi iki kişi oda fiyatı vergi dahil 150 dolara kalmıştık. Otelin konumu güzel, Smarthers Beach ile arasında sadece bir cadde var. Şehir merkezine araba ile 10 dakika kadar uzaklıkta ama ücretsiz servisleri var. Yoğunluğa göre şehir merkezinde araba park etmek sorun olabiliyor ve trafik oldukça yoğundu.

Bilgi ve fotoğraflar için yeni web sitemize bakabilirsiniz : www.ayferonurseyahatnamesi.com

Fotoğraf albümü için linki tıklayabilirsiniz. Key West Fotoğraflarımız

Posted by ayferonur 07:32 Archived in USA

Email this entryFacebookStumbleUpon

Table of contents

Be the first to comment on this entry.

Comments on this blog entry are now closed to non-Travellerspoint members. You can still leave a comment if you are a member of Travellerspoint.

Enter your Travellerspoint login details below

( What's this? )

If you aren't a member of Travellerspoint yet, you can join for free.